Lackat och klart!

Det finns två tillfällen om året där ditt liv bli granskat och bedömt.
Där professionella människor sätter en stämpel på ett papper som avgör om du är godkänd eller inte.
Det finns inga genvägar eller möjligheter till fusk.
Du måste möta sanningen.
Jag talar givetvis om bilbesiktningen och tandläkarbesöket.
En bils tillstånd kan berätta oerhört mycket om hur en människa är som person.
Ordningssam-Slarvig, Försiktig-Risk tagare, Spara-Slösa, Social-Ensam och kanske viktigast av allt: Bra eller Dålig förare.
Varje år är det en pina för mig att stå där och titta på medan mannen i blåkläder analysera varenda vrå och vinkel av min trogna springare. Sen kommer domen.
Tandläkarbesöket.
Jag lider definitivt inte utav tandläkarskräck, tvärtom!
Men det är en lång kvart av röntgentagning, skrapande och en jädrans massa "hmmm mhm.. hmm mhmm!" från masken över mig innan hon äntligen kläcker ut "betyget".
Så hur lyder det gångna årets resultat? Vem var Jenny Åkesson år 2009?
Bilen ska in på reparation imorgon pga glapp i en led. Men jag fick komplimanger för hans(bilens) övriga skick.
Tandläkaren var väldigt nöjd över min munhygien och jag fick tummen upp efter dagens besök.
Det vill säga, en ordningsam, fluormissbrukande bilist som är fullkomligt inkompetent på att fickparkera. Vilket tyder på att hon inte är bosatt i "fickp-ruternas stad" Malmö.
Det är min tolkning.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Haha, du skriver så jävla bra lillasyster haha.

2010-01-19 @ 23:07:41
URL: http://dcakesson.wordpress.com
Postat av: malin

låter bra jänny ^^

2010-01-22 @ 19:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0