Svar till Robin 08-09-18

Postat av Robin:
Jasså, där hör man. Varför är lindängen malmös rövhål? Antar att du inte menar att det är för att ca 98% av stadsdelens befolkning består av invandrare eller ickesvenskar. Inte heller för att det var denna befolkning som tog din bil. Lindängen + Rosengård är rövhål! Kollektiv bestraffning, men välförtjänt. Trodde bara inte att jag skulle få höra det från dig. Må gud vara med dig! Mohahahahaha

2008-10-03 @ 00:35:03

Postat av Jenny:
Robin Robin Robin..
Jag antar att mina tre år med dig har satt sina spår - vocabulärt. Jag erkänner att det var ett starkt uttalande men jag står defenitivt fast vid det.
Kräver en motivering? "Lindängen har med sin deprimerande omgivning, brist på utbud vad gäller butiker, affärer osv. och en känsla av utanförskap för en utkomling gjort sig förtjänt till Malmös rövhål 2008"
Till alla upprörda Lindängenbor: Vad vore staden utan dess rectum? Utan er hade Malmö varit full av skit, mer än vad det redan är. TACK!
Till Robin: Det är med glädje jag tar emot din välsignelse! Halleluja!

Trött på min ständiga optimism? Besök www.rfarago.se Enjoy!

Kommentarer
Postat av: Robin

Kulturkrock! Lindängen kryllar av affärer, bara de att de ser inte likadana ut som ni (vi) svenskar är vana vid att se en affär. Lindängen har garage- och källarförsäljning. Där säljs saker som tidigare tillhört någon annan på begagnatmarknaden (läs STÖLDGODS) såsom t.ex. bettan, om bilfan varit i bättre skick :) Så gör nu en Jenna Jameson och sväljs den bistra sanningen. Lindängen är tillhåll för mindre civiliserade människor!

2008-10-03 @ 13:26:15
URL: http://www.rfarago.se
Postat av: Fremark

HEHE asså ni två! :P jag vet inte vem jag ska hålla med :P hållar med 50/50 tror jag ;) så slipper ni hacka på mig vilket robin (om jag känner dig rätt) kommer göra ändå (kanske inte nu bara för att jag skrev såhär ;) )

2008-10-03 @ 14:04:58
Postat av: Brorsan

Rosengård, Lindängen (Fosie som stadsdelen heter) och andra segregerade områden är produkten av en till största delen misslyckad bostadspolitik i Malmö stad som går flera decennier tillbaka. Andelen födda i utlandet (i Lindängen) är inte 98% som Robin säger utan 42% (lögn, förbannad lögn, statisitk - Mark Twain). Det stora problemet idag är den utanförskap och avsaknaden av resurser för polis och sociala myndigheter (detta är ett problem för hela Malmö) och då blir det lätt att det händer mycket tråkigheter i de här områdena. Lindängen är verkligen inget roligt område och mycket ligger i nog det Jenny säger om "brist på utbud vad gäller butiker, affärer osv. och en känsla av utanförskap" fast detta utanförskap gäller nog även de som bor på området.

2008-10-04 @ 11:00:32
Postat av: Jenny

För det är MIN bror!! :D

Funderat på att börja blogga? Det tycker jag! Keep up the good work!

2008-10-04 @ 11:51:00
URL: http://jennyakesson.blogg.se/
Postat av: louise

huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh?....

2008-10-04 @ 15:32:36
URL: http://lewlewlicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0